شرکت توانیر در راستای خدمت رسانی بهتر به مشترکین برق اقدام به توسعه جامع خدمات الکترونیک نموده که تمامی این خدمات در اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) متمرکز است. در راستای افزایش ارائه خدمات به مشترکین و استفاده از تکنولوژیهای جدید نرم افزاری، مشترکین برق میتوانند بدون مراجعه به شرکت توزیع برق، با نصب و استفاده از سامانه موبایلی از تمامی خدمات مربوط به شرکت توزیع برق استفاده نماید.
این نرم افزار این امکان را ایجاد مینماید تا مشترکین با ثبت نام در این سامانه بتوانند تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه به شرکت توزیع برق و یا دفاتر خدمات مشترکین و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطهای، دریافت نمایند. مشترکین میتوانند با ثبت شناسه قبض صورتحساب در این نرم افزار، اطلاعات انشعاب، گزارش و نمودار مصرف انرژی و گزارش پرداخت خود را مشاهده نمایند. سامانه برق ایران برای دریافت و ارسال اطلاعات از بستر اینترنت استفاده مینماید حجم اطلاعات دریافتی اندک بوده و هزینه بسیار ناچیزی را به مشترک از این محل تحمیل مینماید. در حالتی که نیاز به ارسال و دریافت اطلاعات نباشد سامانه بدون اتصال به اینترنت قابل استفاده میباشد. سامانه برق من در چهار بخش ، صورتحساب قبض، خدمات مشترکین ، برق امید و خاموشی طراحی شده است و مشترکان می توانند با مراجعه به این بخش ها همه مشکلات و درخواست ها خود را ثبت نماییند. از جمله ویژگیهای این نرمافزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض امکان پرداخت آنی قبض نمایش سوابق پرداخت نمایش سوابق مصرف ثبت قرائت توسط مشترک (خوداظهاری) نمایش ماشین حساب تعرفه برای مدیریت مصرف امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام امکان ثبت درخواست تغییر نام و مکان امکان ثبت درخواست جمع آوری و وصل انشعاب امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور