معاونت منابع انسانی شرکت در راستای انجام وظایف مشروحه ذیل با بکار گیری امکانات و منابع انسانی سه دفتر بنامهای «دفتر سازماندهی و طبقه بندی مشاغل» ، «دفتر آموزش» و «دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری» و یک امور بنام «امور کارکنان و رفاه» در زمینه های برنامه ریزی و استخدام، سازماندهی و تشکیلات، آموزش و بهسازی و نگهداشت کارکنان و مساعدت و همکاری با مدیریت ارشد شرکت در زمینه های مربوط به توسعه مدیریت و تکنیکهای مربوط به تعالی سازمانی شرکت فعالیت می نماید.
-تحلیل وضعیت نیروی انسانی شرکت وتعیین نیازهای استخدامی شرکت وانجام اقدامات لازم برای تامین آنها درچارچوب مقررات
-صدوراحکام مختلف کارگزینی براساس قوانین ومقررات جاری
-اجرای مقررات انظباطی کارکنان وارائه پیشنهادات لازم دراین زمینه
-انجام اقدامات لازم برای اجرای طرحهای بیمه ودرمان مصوب وزارت نیرو
-تهیه واجرای طرحها وبرنامه های رفاهی متناسب با مقتضیات شرکت وقوانین ومقررات
-بررسی عملکرد واحدهای تحت سرپرستی بمنظور شناخت نارسائیها واقدام لازم برای اصلاح آنها
-تعیین نیازهای آموزشی کارکنان وانجام اقدامات لازم برای تامین نیازهای برآورد شده
-اجرای برنامه های آموزشی لازم وانجام اقدامات لازم برای بهره گیری مطلوب ازآنها
-طراحی سازمان و تشکیلات شرکت براساس موازین علمی و سیاست های وزارت نیرو
-بررسی واعلام نظر درخصوص امورکارهای ارجاعی ریاست مجمع عمومی شرکتهای وابسته پیرامون مسایل مربوط به نظام طبقه بندی مشاغل ، چارت سازمانی ، استخدام وبطورکلی دستورالعملهای مربوط به سیاست گذاری دربخش نیروی انسانی شرکتهای مذکور
-انجام اقدامات لازم در جهت بهبود روشها وگردش کارها بمنظورحذف تشریفات
-انجام اقدامات لازم درجهت تحول اداری، توسعه مدیریت