شرح وظایف واحد خدمات مشترکین و وصول درآمد شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان هدف واحد: کنترل سیستمهای پذیرش مشترکین و فروش انشعاب ، فرآیند تشخیص و صدور صورتحساب و اصلاحات ، وصول مطالبات و درآمد ، و ارزیابی پیمانکاران خدمات مشترکین را تحت سرپرستی مدیر امور برق بر عهده دارد. معرفی واحد: امور خدمات مشترکین و وصول درآمد منطقه یکی از واحدهای زیر مجموعه امور برق منطقه است که وظایف کلی آن به دو بخش اداره خدمات مشترکین و اداره درآمد و وصول مطالبات تقسیم می شود که اهم وظایف و ماموریت هاي واحد به شرح ذيل مي باشد: فروش انشعاب ۱- تامین برق متقاضیان و تامین بخشی از منابع مالی مطابق آئین نامه تکمیلی تعرفه برق در راستای بررسی و قبول درخواست - بازرسی اخذ وجوه مربوطه - نصب انشعاب و فروش و پاسخگویي به مراجعين و متقاضيان ۲- کنترل بر خدمات پس از فروش انشعاب (افزایش ، کاهش ، تفکیک و ادغام انشعابات) ۳- اجرای صحیح رویه ها ، آئین نامه ها و دستورالعملهای مرتبط با فروش انشعاب در منطقه و پیمانکاران خدمات مشترکین (آژانس ها) بمنظور حصول اطمینان از رعایت دقیق آنها ۴- کنترل بر فرایند اصلاحات انشعابات در مناطق به منظور حصول اطمینان از صحت انجام فرایند خدمات پس از فروش ۱- کنترل بر کلیه دستورکارهای صادر شده مربوط به خدمات مشترکین و درآمد ۲- کنترل بر جابجایی انشعاب ، تغییر نام ، اعمال کد خانوار و اخذ هزینه های متفرقه مطابق با رویه ها و دستورالعمل های ابلاغیه وزارت نیرو فروش انرژی ۱- اصلاحات و تغییرات وتعدیلات وتقسیط قبوض برق مصرفی با توجه به مقررات و اختیارات تفویضی تشخیص و توزیع ۱- کنترل بر فعالیت مامورین قرائت کنتور و همچنین تهیه معیارهای ارزیابی مامورین به منظور ارتقاء سطح کیفیت فعالیت آنها ۲- کنترل برفروش انرژی و خدمات تشخیص مشترکین عادی که توسط پیمانکاران یا مامورین منطقه انجام می شود بمنظور حصول اطمینان از صحت شماره برداری و رعایت تعرفه ها و نرخهای مصوب و همچنين ارسال بموقع آن به شرکتهاي صادر کننده چاپ صورت حساب ۳- نظارت و برنامه ریزی جهت مامورین قرائت و توزیع قبوض مشترکین عادی در راستای اهداف کاهش قرائت مشترکین در بسته و ارتقاء سطح کیفی فعالیت آنها و پی گيري فرايند اعتراض آن دسته از مشترکين که نسبت به صورتحساب هاي اعمالي اعتراض دارند. وصول مطالبات ۱- انجام فعالیتهای مرتبط با وصول مطالبات در رابطه با فروش انرژی و انشعاب و اخذ بدهیهای مشترکین و سازمانهای دولتی و غیر دولتی بمنظور حصول اطمینان از وصول بموقع مطالبات ۲- اجرای صحیح رویه ها ، آئین نامه ها و دستورالعمل های آئین نامه برق و نظارت بر پیمانکاران خدمات مشترکین (آژانس ها) بمنظور حصول اطمینان از رعایت دقیق آنها ۳- انجام فعالیت های مرتبط با وصول مطالبات جهت اخذ بدهیهای مشترکین و سازمان های دولتی و غیر دولتی بمنظور حصول اطمینان از وصول بموقع مطالبات ۴- انجام فعالیت های مرتبط با صدور مفاصاحساب ۵- انجام فعالیت های مرتبط با فرآیندهای قطع و وصل در خصوص مشترکین بدهکار تست کنتور و لوازم اندازه گیری ۱- انجام و پیگیری برنامه تست هدفمند لوازم اندازه گیری اشتراک های عادی در تعرفه های مختلف بمنظور حصول اطمینان از صحت لوازم اندازه گیری ۲- پی گیری و نظارت بر تست لوازم اندازه گیری و ارائه برنامه زمان بندی تست های هدف مند در راستای اجرای صحیح رویه های و دستورالعمل هاي ابلاغي وزرات نيرو ارزیابی مستمر پیمانکاران
لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.