صفحه اصلي > تماس با ما > پرسش‌های متداول 
 

پرسش‌های متداول 

منظور از خاموشی بی برنامه و با برنامه چیست؟

به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که بطور کلی خاموشی های برق به دو دسته بی برنامه و بابرنامه تقسیم بندی می شوند. خاموشی های بی برنامه در اثر عوامل مختلفی از جمله عوامل جوی مثل باد و باران و یا برخورد خودرو با پایه های برق و یا اشیاء خارجی با سیمهای برق بوجود می آید و بطور کلی غیر قابل پیش بینی هستند و با تلاش همکاران اتفاقات در اسرع وقت مرتفع می گردند. خاموشی های با برنامه به منظور انجام طرح های مختلف برقرسانی و یا بهبود واصلاح شبکه های موجود با هدف کاهش خاموشی های بی برنامه انجام می شوند. به منظور احترام به حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز ضرر و زیان به مشترکین برق برنامه این خاموشی ها بصورت هفتگی و مطابق لیست در سایت این شرکت قرار داده می شود.

در صورت داشتن خاموشی با مدت بیش از ۵ دقیقه چکار می توان کرد؟

با سامانه ۱۲۱ تماس بگیرید و علت را جویا شوید. با دادن نشانی و بعضاً مشاهده شماره تلفن شما علت خاموشی را توضیح می دهد.

در صورت داشتن نوسان و یا کاهش ولتاژ چکار باید کرد؟

در صورت داشتن نوسان و یا کاهش ولتاژ در خانه بلافاصله وسایل برقی خودرا از پریز کشیده و با مرکز ۱۲۱ تماس بگیرید.

انواع خاموشی های با برنامه در شرکت توزیع کدام است؟

خاموشیهای با برنامه جهت تجهیز و نوسازی شبکه که منجر به کاهش خاموشیهای بی برنامه می گردد.
خاموشیهای با برنامه جهت تعمیرات فوق توزیع.
خاموشیهای با برنامه جهت مانور شبکه که معمولاً بیش از نیم ساعت نمی باشد و  برای برقدار نمودن منطقه از طریق خطوط دیگر اقدام می شود.

برای پیگیری خاموش بودن روشنایی معابر و یا روشن ماندن چراغ خیابانها در طول رو چه باید کرد؟

با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته و آدرس پایه چراغ روشنایی و مشکل را گزارش فرمایید، اگر تا ۳ روز بعد از تماس مشکل مرتفع نگردید مجدداً پیگیری فرموده و به تماس قبل نیز اشاره کنید.

قصد دارم یک مجتمع ساختمانی بسازم. چه زمانی جهت درخواست انشعاب مراجعه نمایم؟

مرحله اول: زمانیکه پروانه ساخت از شهرداری محترم دریافت نمودید حتما قبل از شروع به ساخت جهت درخواست انشعاب مراجعه فرمایید. 
مرحله دوم: جهت واریز هزینه و عقد قرارداد زمانیکه ساخت سقف طبقات به پایان رسید مراجعه فرمایید. 
 مرحله سوم: جهت نصب انشعابات زمانیکه کف و دیوارها اتمام و درب مجتمع نصب شد مراجعه فرمایید.

براي كاهش مبلغ صورت حساب هاي برق مصرفي كارخانجات در زمان تعطيلي چه اقدامي لازم است؟

مشتركين مي توانند در فصل تابستان با همكاري در طرح هاي كاهش پيك ، هزينه برق مصرفي خود را كاهش داده و از تخفيفات در نظر گرفته شده بهره مند گردند. يكي از اين طرح ها ، تعميرات و تعطيلات واحدهاي صنعتي نام دارد كه در اين طرح مشتركين صنعتي كه به هر دليل از جمله انجام تعميرات و سرويس هاي ساليانه ماشين آلات و دستگاه ها، اقدام به تعطيلي واحد صنعتي خود مي نمايند با اعلام قبلي زمان تعطيلي واحد خود از تخفيفات ويژه همكاري در طرح بهره مند مي گردند. زمان مشاركت در اين طرح از تاريخ 15 خرداد ماه لغايت 15 شهريور هر سال مي باشد.

آيا مي توان انشعاب برقي را از ملكي به ملك ديگر جابجا نمود؟

انشعاب برق مخصوص محلي است كه در آن داير و نصب گرديده و جدا از اصل ملك معامله يا واگذاري آن غير قانوني و جابجايي آن نيز به محل ديگر ممنوع مي باشد. فقط در صورت بروز حوادث غير مترقبه طبيعي ، جابجايي انشعاب برق پس از طي روال مربوطه در امورهاي برق بلامانع مي باشد.

چگونه مي توانيم نام اشتراك خود را تغيير دهيم؟

كليه مالكين مي توانند با ارائه اسناد رسمي و احكام قانوني ، صلح نامه محضري يا اسناد مثبته ، پس از احراز هويت و تسويه حساب بهاء برق مصرفي ، تقاضاي تغيير نام نمايند همچنين در مورد وراث ، با ارائه انحصار وراثت و رضايت محضري ساير ورثه ، تغيير نام به نام شخص مورد نظر بلامانع است.

 

تاریخ بروزرسانی :

1396-12-28